„Zima w Adršpašskich Skalach, Czechy”

Adršpašskie Skaly to część Adršpašsko-Teplickich Skal. Są one położone kilkanaście km od polsko-czeskiej granicy (Golińsk-Starostin), w miejscowości Adršpach. To skalne miasto jest czynne przez cały rok. Latem można również uczestniczyć w rejsie po jeziorku, na terenie rezerwatu są różne formy skalne o oryginalnych nazwach, np. Głowa Cukru, Kochankowie, Starosta i Starościna, itp. oraz Szmaragdowe Jeziorko.

Warto dodać , że w 1770 roku skalne miasto odwiedził pisarz i poeta niemiecki Johann Wolfgang Goethe. Do skał można się dostać autem, autobusem, ale także pociągiem, który często kursuje od granicznej stacji w Mezimesti. A stacyjka znajduje się tuż przy wejściu do skalnego miasta.


















Zamarznięty wodospad...




Schody do jeziorka...




Ania.

Komentarze

Jacek Kw. pisze…
Witam.
W miasteczku skalnym w Adrspach oczywiście byłem, ale nie o tej porze roku. Nawet nie wiedziałem, że jest otwarte zimą. :-o
Bardzo urokliwie i zaskakująco dla mnie -> prawie nie ma turystów!
Pomyślę, może się skuszę kiedyś na odwiedziny tego miasteczka pewnego ładnego zimowego dnia :-)
Pozdrawiam.
Ania27 pisze…
Witam, ja też się zdziwiłam zeszłej zimy, gdy zastałam je otwarte. Nawet zimą posiada ono jednak niezwykły urok... Było, tak jak mówisz, niewielu turystów. Szkoda tylko, że w zimie wszystkie restauracje w okolicy skalnego miasteczka są pozamykane... Pozdrawiam, Ania.
Meg pisze…
... Chciałabym je zobaczyć...

Serdeczności!

Znajdź hotel, apartament lub dom do wynajęcia

 

Popularne artykuły

„Srebrną Drogą na Wielką Sowę”

„Wioska Ślężan i cmentarzysko kurhanowe w Będkowicach sprzed około 1200 lat”

Tajemnicza góra Ślęża

Podróż do Francji - recenzja koncertu Natalii Lubrano w klubie jazzowym Vertigo we Wrocławiu

Pomóż w utrzymaniu naszego bloga :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to