„Kocie Skały, Czechy”


Góra stołowa Ostaš (700 m n.p.m.) znajduje się w Czechach, niedaleko miasta Police nad Metuji, w czeskiej części Gór Stołowych. Jest też częścią Obszaru Chronionego Krajobrazu Broumovsko (CHKO Broumovsko - Chraněna Krajinna Oblast Broumovsko). Na szczycie góry Ostaš jest Frydlantska Skała z punktem widokowym na Karkonosze, Broumovskie Ściany, Orlicke Góry i Góry Sowie.
Na wschodnim zboczu góry jest labirynt górny, zaś na niższym północno-wschodnim stoku jest labirynt dolny, zwany też Kocimi Skałami, na końcu którego jest skalny Koci Zamek (Gród). Właśnie w tę część Góry Ostaš się udałam. Niestety nie doszłam do końca, do samego Kočiči Hradu (Kociego Zamku), lecz zobaczyłam Rezerwat Przyrody - Kocie Skały. Również droga do Pieczary Czeskich Braci była uszkodzona – schody drewniane trochę niekompletne oraz spróchniałe… Mimo to, wycieczka była udana, gdyż spacer prowadził przez piękny, mieszany, pachnący las, od polany, gdzie jest kemping i bufet. Warto dodać, że do Kocich Skał i Kociego Zamku prowadzi z Polic nad Metuji zielony szlak. Na zdjęciach jest fragment labiryntu skalnego Kocie Skały (Kočiči Skaly).

Ania.
Źródło - Wikipedia
 Bufet na gorze Ostaš


 Zielony szlak do Kocich Skał





 Kocie Skaly - pomnik przyrody

 Kocie Skały






 Zejście do Pieczary Czeskich Braci


Kemping na Ostašu...
 


Komentarze

wkraj pisze…
No proszę pięc dni temu wędrowałem po tym wzgórzu. Zaliczyłem górny i dolny labirynt skalny. Bardzo malowniczy rejon. Część mostków i schodków rzeczywiście zniszczona, ale jakoś dało się dotrzeć na koci gródek.
Pozdrawiam
Ania27 pisze…
Co za zbieg okoliczności:) A ja byłam tam w poniedziałek. Teren piękny, ale ja przyjechałam pociągiem i autobusem, miałam tylko 2-3 godziny... Labirynt górny został mi na kiedyś indziej:) Pozdrawiam, Ania.

Meg pisze…
Piękne kamienie...
Kreślę pozdrowienia!
Ania27 pisze…
Tak, to malownicza góra stołowa:) A skały podobne, jak w całej okolicy, zarówno po czeskiej jak i po polskiej stronie, w tym regionie! Pozdrawiam serdecznie.
Kris Beskidzki pisze…
Warto zobaczyć w końcu :)
Dziękuję za namiary
Pozdrawiam
Ania27 pisze…
Kris Beskidzki - Bardzo ładne miejsce, warto przy okazji zwiedzić też górny labirynt lub dojść na punkt widokowy na Ostasu:)

Znajdź hotel, apartament lub dom do wynajęcia

 

Popularne artykuły

„Zima w Adršpašskich Skalach, Czechy”

„Srebrną Drogą na Wielką Sowę”

„Wioska Ślężan i cmentarzysko kurhanowe w Będkowicach sprzed około 1200 lat”

Tajemnicza góra Ślęża

Podróż do Francji - recenzja koncertu Natalii Lubrano w klubie jazzowym Vertigo we Wrocławiu

Pomóż w utrzymaniu naszego bloga :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to