Jeden niesamowity dzień w Wenecji czyli sposób na tanią wycieczkę :)

Podczas pobytu w Bolonii wybrałyśmy się na wycieczkę do Wenecji. Skorzystałyśmy z pociągów regionalnych, których ceny i rozkład jazdy można sprawdzić na stronie http://www.trenitalia.com/ . Bilet kosztował 12,15 euro, ulgowy 6,10 euro, podróż trwała 2 godziny. Bilety kupuje się w automatach na dworcu, a kasuje się przed wejściem do pociągu w kasownikach przed peronami. Po przybyciu na stację Venezia S.Lucia, wychodzimy z dworca i przed naszymi oczami roztacza się taki oto widok:)

Także już od pierwszej chwili zaczyna być cudnie... Mamy do wyboru dwie opcje, spacer albo przejażdżka tramwajem wodnym, który kosztuje 7 euro w jedna stronę. Korzystniej kupić bilet całodobowy za 20 euro, bo możemy wysiadać na różnych stacjach i zwiedzić więcej miejsc. Moja córka filmowała całą przejażdżkę, zapraszam do obejrzenia relacji :) Płyniemy przez Canal Grande :)

Zrobiłyśmy też parę zdjęć, z których powstał pokaz zdjęć :)

Wysiadłyśmy przy placu San Marco, który oczywiście zapierał dech w piersiach i był pełen tłumów z okazji karnawału i spacerujących pośród turystów niesamowicie przebranych postaci.

Na Placu Świętego Marka odbywały się w tym czasie konkursy i pokazy z okazji karnawału, jednak nie byłyśmy stosownie ubrane aby brać udział ;) Zapuściłyśmy się w kręte i wąskie uliczki, aby zobaczyć romantyczne mostki, nostalgiczne gondole i spróbowałyśmy się zgubić w gąszczu uliczek. Klimat niesamowity...

Wycieczka gondolą to koszt ok. 100 euro... może następnym razem :)

Niektóre z uliczek były bardzo wąskie, a prowadziły do sporych dziedzińców...

Nie ominęło nas tez zakupowe szaleństwo. Wenecja jest pełna sklepików, w których można kupić maski, stroje karnawałowe, torebki, tradycyjne wyroby ze szkła z wyspy Murano oraz piękne wyroby papiernicze. Ceny już od kilku euro :)

Obiad w restauracji, w naszym wypadku quattro formaggio pizza, herbata i kawa to koszt 20 euro...

Spacer po weneckich uliczkach i zakupowe szaleństwo wśród przepięknych wyrobów ze szkła i masek został uwieczniony przez moją małą reżyserkę;) Zapraszam do oglądania :)

Ryanair udostępnił teraz tanie loty do Wenecji, można kupić już za ok 100 zł. W lutym musiałyśmy najpierw lecieć do Bolonii, co było nieco tańsze - 59 zł i pozwalało zwiedzić dodatkowe miasto oraz znaleźć tani nocleg (83 zł za dobę) , o który trudno w Wenecji. Zwykle lotów szukamy na oficjalnej stronie Ryanair a noclegów na Bookingu :)