„Vrbickie Jezioro i Demianowska Dolina, Tatry Niżne, Słowacja”

Będąc na Słowacji, wybrałam się do oddalonej o kilkanaście km od Liptowskiego Mikułasza miejscowości Jasna, położonej w Tatrach Niżnych. Jasna jest też największym ośrodkiem narciarskim na Słowacji, położonym u stóp Chopoka (2024 m n.p.m.), na który można wjechać kolejką linową. Gdy wysiadłam na ostatnim przystanku w Jasnej, poszłam dróżką prowadzącą do Vrbickiego Jeziora (Vrbicke Pleso). Po zaledwie kilkuset metrach spaceru przez las, ujrzałam piękne jezioro, położone na wysokości 1113 m n.p.m. Jest to największe naturalne jezioro w Tatrach Niżnych. Jezioro to ma powierzchnię prawie 7 ha, długość 115 m,  szerokość 62 m, zaś jego głębokość maksymalna wynosi 8 m. Jest ono otoczone w większości przez las świerkowy.

 W Demianovskiej Dolinie...
 Jasna - widoki na Tatry Niżne...

 Vrbicke Pleso/Vrbickie Jezioro...
 Kaczki...











 Na szlaku, w Demianowskiej Dolinie...











 W Demianowskiej Dolinie...





 Przy Jaskini Slobody...


Mapka:)

Wokół jeziora wiedzie ścieżka, którą poszłam, po drodze mijając ławki dla spacerowiczów. A w samym jeziorku kąpały się liczne kaczki.

Od Vrbickiego Jeziora, zaczęłam schodzić szlakiem, poprzez Dolinę Demianowską w niższe partie gór, do asfaltu, dokładnie do miejsca, gdzie znajduje się Jaskinia Slobody (Jaskinia Wolności). Warto dodać, że niedaleko od niej, jest też Jaskinia Lodowa. Mnie nie udało się tym razem zobaczyć żadnej z tych jaskiń.

Demianowska Dolina ma długość 15 km. Pierwsze wzmianki o tej dolinie pochodzą z XIII wieku i dotyczą przybyłych tu poszukiwaczy złota i srebra, dopiero w XVIII i XIX wieku osiedlili się tu licznie pasterze i drwale. Na moich zdjęciach jest Jezioro Vrbickie (Vrbicke Pleso) i zdjęcia ze szlaku wiodącego fragmentem Demianowskiej Doliny.

Ania.

Źródło Wikipedia.


Komentarze

makroman pisze…
Znam, ale zawsze chętnie wracam wspomnieniami patrząc na czyjeś zdjęcia.

Znajdź hotel, apartament lub dom do wynajęcia

 

Popularne artykuły

„Zima w Adršpašskich Skalach, Czechy”

„Wioska Ślężan i cmentarzysko kurhanowe w Będkowicach sprzed około 1200 lat”

„Srebrną Drogą na Wielką Sowę”

Tajemnicza góra Ślęża

Pomóż w utrzymaniu naszego bloga :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to