Jezioro Bled w Słowenii

Jezioro Bled z wyspą, kościołem i zamkiem to turystyczna wizytówka Słowenii i wdzięczny temat dla fotografów. Mimo iż starałam się bardzo moje zdjęcia odbiegają od widokówek uwieczniających to piękne miejsce...Zapewne przez pogodę :D
Jezioro, swój bajkowy klimat, zawdzięcza wyspie - Blejski Otok, z Kościołem Wniebowzięcia NMP. Każdy, kto chce by spełniło się jego życzenie, powinien poruszyć "dzwonem pragnień" wykonanym w 1534r. w Padwie.
Spacer dookoła jeziora to 6 kilometrów bajkowych krajobrazów, ale można pokonać ten dystans wypożyczając rower (3-5 euro/godz, 12 euro/dzień). Aby dostać się na wyspę należy wypożyczyć łódkę (ok. 12 euro/godz) lub skorzystać z gondoli (10 euro/os). Nad jeziorem znajduje się kąpielisko płatne z atrakcjami dla dzieci oraz ogólnodostępne bezpłatne tuż przy campingu i restauracjach. Warto zwrócić uwagę na ciekawą opcję noclegów nad jeziorem. W Garden Village Bled można wynająć m.in. domek na drzewie albo namiot wyposażony w drewnianą wannę z hydromasażem ;)

Milena







Komentarze

wkraj pisze…
Mam nadzieję kiedyś odwiedzić to miejsce. Lubię spacery w malowniczych krajobrazowo miejscach.
Pozdrawiam.
Od dłuższego czasu marzę o zobaczeniu Jeziora Bled.
Pięknie i malowniczo. Chętnie wybrałabym się na przejażdżkę rowerową wokół tego jeziora.
Pozdrawiam:)
Beskidnick pisze…
Oj kajaczek mieć tam pod zadkiem, ale to musi być fajna przygoda.

Znajdź hotel, apartament lub dom do wynajęcia

 

Popularne artykuły

„Zima w Adršpašskich Skalach, Czechy”

„Wioska Ślężan i cmentarzysko kurhanowe w Będkowicach sprzed około 1200 lat”

„Srebrną Drogą na Wielką Sowę”

Tajemnicza góra Ślęża

Pomóż w utrzymaniu naszego bloga :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to