„Zimowa wycieczka na Dzikowiec Wielki, w Górach Kamiennych”

Zimą wybrałam się na Dzikowiec, zwany też Wielkim (836 m n.p.m.), w odróżnieniu od Dzikowca Małego (696 m n.p.m.), który znajduje się nieopodal. Jest on położony w Masywie Dzikowca i Lesistej Wielkiej, które wchodzą w skład Gór Kamiennych. Jest to niedaleko od Wałbrzycha. Wybrałam dojście od strony Boguszowa-Gorców, dokąd przyjechałam pociągiem. Gdy wysiadłam na stacji kolejowej Boguszów-Gorce Wschód, Dzikowiec wraz ze stokiem narciarskim był już w zasięgu moich oczu. Odległość do jego podnóża wydawała mi się niewielka i rzeczywiście spacer nie zajął mi więcej niż pół godziny.

Wkrótce byłam na miejscu i ujrzałam po raz pierwszy Dzikowiec w zimowej szacie. Na stoku było mnóstwo narciarzy oraz saneczkarzy. Jest to bowiem bardzo popularny w okolicy ośrodek sportów zimowych. Znajduje się tu wyciąg krzesełkowy (zimą nieczynny) i wyciąg narciarski. Miejsce to lubią też paralotniarze oraz rowerzyści, a także pieszy turyści. Przy dolnej stacji wyciągu znajdziemy też restaurację.

 Dzikowiec (z lewej strony) widziany z okolic stacji kolejowej...
 Poprzez las szłam aż do podnóża góry...



 Zamarznięte jeziorko...




 Dzikowiec z wieżą widokową na szczycie...

 Restauracja przy dolnej stacji wyciągu...
 Stok narciarski na Dzikowcu...


 Droga pod górę, wiedzie na szczyt...


 Nieopodal szczytu za plecami wyłaniają się piękne widoki...


 


 Zamarznięta roślinność...






 Na szczycie, przy górnej stacji wyciągu...





 
Wieża widokowa na Dzikowcu...
 Na górnym tarasie na wieży...


 Masyw Lesistej...









 Zdjęcia panoramiczne...



 Stok narciarski i dolna stacja wyciągu...





 
 Tablica informacyjna i drogowskaz na szczycie...


Ostatni widok:)

Na lewo od wyciągu, poprzez las, wysoko w górę pnie się leśna droga na szczyt Dzikowca. Miejscami stroma, ale nawet zimą warto się nią przejść, aby znaleźć się na szczycie góry, zaś spacer pod górę trwa około 40 minut. Już niedaleko szczytu, warto się obrócić do tyłu, gdyż wyłania się wówczas wspaniała panorama na góry i doliny. Gdy byłam w tym miejscu mróz trochę szczypał w oczy, a wszystkie rośliny, np. trawy były całkiem zamarznięte i pokryte grubo szronem.

Dalej był już szczyt Dzikowca z drewnianą wieżą widokową, która powstała kilka lat temu. Wieża jest wolno dostępna, dlatego nie zastanawiając się długo, weszłam po ośnieżonych schodach na samą górę. Widoki zachwyciły mnie, mimo, że widoczność nie była najlepsza tego dnia, to mogłam podziwiać Masyw Lesistej, widok w dół na stok narciarski i dolną stację wyciągu (skąd przyszłam), a także na pozostałe strony. Ośnieżone choinki wokół i sople lodu na wieży, dodawały uroku przebywaniu w tym niezwykłym miejscu.

Gdy zeszłam z wieży, wróciłam tą samą drogą na dół, a zajęło mi to tylko nieco ponad 20 minut. Gdy na szczycie wszystko było zamarznięte i pokryte grubą warstwą białego śniegu, na dole drzewa były jeszcze pozbawione pokrywy śnieżnej…


Ania. 


Komentarze

Beskidnick pisze…
Świetne miejsce. Strasznie mi zal ze nie znam ani kawałka tamtejszych szlaków i jak na razie ani się zanosi na poznanie.
wkraj pisze…
Starzeję się, jakiś czas temu przeszła mi ochota na zimowe wycieczki w góry. Ale lubię popatrzeć na zdjęcia i powspominać.
Pozdrawiam.
Ania27 pisze…
Maciej Beskidnick - Góry Kamienne, Góry Wałbrzyskie to bardzo atrakcyjne regiony. Jest tu dużo ciekawych szlaków, warto się tu wybrać na dłużej, bo jest gdzie powędrować:)
Ania27 pisze…
wkraj - Zimą inaczej niż latem, ja mam na odwrót, gdyż właśnie posmakowałam zimowych wędrówek po górach:)Przyroda ubrana w biały puch jest przepiękna, zachwycająca... pozdrawiam:)
Medart pisze…
Najpierw Wałbrzyskie, teraz Kamienne. Cały czas wzmacniasz mój apetyt, na odwiedzenie tej części Sudetów Środkowych. Może niebawem? :)
Całkiem ładną zimę trafiłaś, choć przydałoby się ciut więcej przejaśnień. Zdjęcia wyszły by wtedy jeszcze piękniejsze :)

Pozdrówka
Ania27 pisze…
Medart - Na pewno warto zobaczyć te dwie wieże dla przepięknych widoków:) Dodałabym jeszcze Ruprechticky Spicak. A latem to już w ogóle bajka... Pozdrawiam:)

Znajdź hotel, apartament lub dom do wynajęcia

 

Popularne artykuły

„Zima w Adršpašskich Skalach, Czechy”

„Wioska Ślężan i cmentarzysko kurhanowe w Będkowicach sprzed około 1200 lat”

„Srebrną Drogą na Wielką Sowę”

Tajemnicza góra Ślęża

Pomóż w utrzymaniu naszego bloga :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to