Teneryfa - Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

Teneryfa - jedna z Wysp Kanaryjskich, słynie z pięknych i nietypowych plaż otoczonych wulkanicznymi skałami. Nazywana jest "kontynentem w miniaturze" ze względu na kilka typów krajobrazu i kilka stref klimatycznych na niej występujących. Jest dosyć mała (około 80 km długości i 50 km szerokości), więc można ja zwiedzić wzdłuż i wszerz podczas tygodniowego pobytu. Najkorzystniej zakupić na lotnisku, w punkcie Lycamobile, kartę Bono Bus, którą ładujemy w systemie pre-paid np. 15, 25, 50 euro i jeździmy do wyczerpania środków. Ja zdecydowałam się na wynajęcie samochodu, ponieważ nasza grupa liczyła 5 osób, a koszt biletów i licznych przesiadek zniechęcił nas do korzystania z komunikacji miejskiej. Skorzystaliśmy z wypożyczalni Cicar. Noclegi zarezerwowaliśmy, jak zwykle, na booking.com i polecam apartamenty Parque Verde
gdzie, po intensywnym zwiedzaniu, można było odpocząć przy hotelowych basenach :) Tygodniowy pobyt w apartamencie 2-osobowym to koszt ok. 800 zł w szczycie sezonu. Lot ok. 1200zł. Wspomnienia bezcenne :D Zapraszam do obejrzenia fotorelacji:

Widok z samolotu na górujący nad wyspą wulkan Teide. Lot trwał ok 5 godzin, wyspy znajdują się zaledwie 300 km droga morską od Sahary.

Typowa roślinność południowej części wyspy.

 Playa san Miguel De Abona

 Playa de La Tejita, w tle Montana Roja (Czerwona Góra). U podnóża góry zatoczki dla nudystów...


Po drugiej stronie Czerwonej Góry, która można obejść ścieżkami wyznaczonym w rezerwacie przyrody, znajduje się punkt widokowy oraz Playa de Montana Roja, która upodobali sobie miłośnicy windsurfingu i kitesurfingu, ze względu na panującą tam wietrzną pogodę.

 Playa El Duque z pięknymi widokami i promenadą.






 Playa de Las Gaviotas - widok z punktu widokowego Mirador Las Teresitas.


 Playa de Las Teresitas - widok z punktu widokowego Mirador Las Teresitas. Północna część wyspy z niższymi temperaturami i najpiękniejszą plażą, na którą złocisty piasek przywieziono z Sahary...



Milena

Komentarze

wkraj pisze…
Piękne krajobrazy. Dla takich widoków warto tm się wybrać.
Pozdrawiam
Beskidnick pisze…
Na trekking bym się wybrał.
jangra pisze…
Na teneryfie testowałem w zeszłym roku nowy maszt windsurfingowy z https://www.surfshop.pl/maszty-windsurfingowe i była to chyba najlepsza miejscówka na jakiej byłem w życiu
hiacynta pisze…
To zazdroszczę, taki wyjazd dopiero przede mną. Też przeglądam ofertę jaką ma Sklep Surfingowy - Gosup.pl , bo chcę deskę i akcesoria kupić, które zabiorę ze sobą na wakacje
Anonimowy pisze…
Wyspy Kanaryjskie są absolutnie na mojej liście i marzę by kiedyś tam pojechać. Moja mama była 3 lata temu i nadal jest zachwycona tym miejscem - od widoków, po pogodę i ludzi. Póki co planuję wakacje we Włoszech - wycieczkę kupiłam kilka ładnych miesięcy temu i przebieram nogami, na samą myśl że to już za kilka tygodni. Po ostatnich miesiącach jestem wręcz spragniona urlopu i wyjazdu za granicę. Super, że już możemy to robić :)
KoncioS pisze…
Hiszpania jest dla mnie drugim domem. Absolutnie uwielbiam to miejsce na wakacje i urlop. W sumie nigdzie na świecie nie czuję się tak dobrze, jak w tych rejonach. Podejrzewam, że to przez ludzi i klimat - niezwykle ciepły (i nie mam na myśli wyłącznie pogody). Jeśli ktoś się zastanawia to oczywiście polecam Barcelonę, która łączy w sobie cechy typowego miasta i ośrodka nadmorskiego. Oczywiście oprócz niej Teneryfa i ogólnie małe, niepozorne miasteczka, które mają swój klimat.

Znajdź hotel, apartament lub dom do wynajęcia

 

Popularne artykuły

„Zima w Adršpašskich Skalach, Czechy”

„Srebrną Drogą na Wielką Sowę”

„Wioska Ślężan i cmentarzysko kurhanowe w Będkowicach sprzed około 1200 lat”

Tajemnicza góra Ślęża

Podróż do Francji - recenzja koncertu Natalii Lubrano w klubie jazzowym Vertigo we Wrocławiu

Pomóż w utrzymaniu naszego bloga :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to