„Jesienne pocztówki znad Jeziora Bystrzyckiego w Zagórzu Śląskim”

Wczoraj niespodziewanie wybrałam się na rodzinną wycieczkę do Zagórza Śląskiego, położonego na skraju Gór Sowich. Chcieliśmy zobaczyć teren dawnego ośrodka wypoczynkowego - „Wodniak”. Obecnie restauracji „Wodniak” już nie ma, a na jej miejscu będzie wkrótce zbudowany nowy hotel. Również stare, drewniane domki letniskowe, znalazły się „upchnięte” wyżej w lesie, a nad plażą jest tylko tymczasowy bar piwny na powietrzu i niewielkie gromadki turystów. 

Na razie w miejscu przyszłego hotelu widnieje tylko wielka dziura w ziemi, ale jak dowiedziałam się od pracujących tam robotników, już w przyszłym roku prace powinny zostać ukończone. Podobno oprócz hotelu ma powstać tutaj też SPA i nowe domki letniskowe oraz smażalnia ryb.

Można dziś za to skorzystać odpłatnie z kursu po jeziorze, jednym ze stateczków (dawnych kutrów rybackich), zacumowanych na przystani… Poza tym jest jeszcze most wiszący, którym można się przedostać na drugą stronę jeziora, jest on „świeżo” po renowacji, zaś przejście przez niego jest też raczej płatne. Podobno za około dwa lata będzie tu zbudowany nowy most.
 Wieża zamku Grodno i most wiszący...
 Miejsce, w którym powstanie nowy hotel...
 Stare domki letniskowe...
 Jezioro Bystrzyckie...





 Ścieżka nad jeziorem...

 Kania...




 Wieża zamku Grodno...








Ja poszłam w lewo, dróżką wzdłuż brzegu jeziora, która prowadzi aż do tamy na Jeziorze Bystrzyckim. Początkowo droga leśna, po chwili zmienia się w wąską dróżkę, po lewej stronie jest stroma, zalesiona ściana, a po prawej… po prostu jezioro…

Spacerując ta ścieżką, ujrzałam piękne, jesienne widoki na jezioro i las, a także na zamek Grodno, położony na górze o nazwie „Choina”. Jego wieża wznosi się majestatycznie nad Jeziorem Bystrzyckim, warto dodać, że gdyby pójść tą ścieżką, którą ja poszłam lewo, tylko skręcając w prawo, to można by dojść właśnie do zamku „Grodno”…

Ania.


Komentarze

makroman pisze…
Nie powiem,urokliwy zakątek - ale ten hotel,to SPA i najgorsze z możliwych smażalnia ryb odbiorą mu wiele uroku.
Mad pisze…
No proszę, a ja właśnie tworzę post o zamku Grodno :) Fajnie obejrzeć go z takiej odmiennej perspektywy. Pozdrawiam!
wkraj pisze…
Pięknie tam, powróciły mi wspomnienia.
Pozdrawiam.
Kris Beskidzki pisze…
Pięknie pokazałaś zamek i całą okolice. Sudety maja klimat jesienny i jakby więcej widać.
Pozdrawiam. :)
Kris Beskidzki pisze…
Ładnie pokazałaś zamek i okolicę :)
Ania27 pisze…
Dzięki za wszystkie komentarze, było już prawdziwie jesiennie i te żywe barwy dodały uroku temu malowniczemu zakątkowi w Sudetach:) Pozdrawiam:)
Medart pisze…
Trzeba się spieszyć z odwiedzaniem podobnych miejsc, bo jak w życie wejdą te inwestycje zrobi się drugi Książ (albo gorzej).

Znajdź hotel, apartament lub dom do wynajęcia

 

Popularne artykuły

„Zima w Adršpašskich Skalach, Czechy”

„Srebrną Drogą na Wielką Sowę”

„Wioska Ślężan i cmentarzysko kurhanowe w Będkowicach sprzed około 1200 lat”

Tajemnicza góra Ślęża

Podróż do Francji - recenzja koncertu Natalii Lubrano w klubie jazzowym Vertigo we Wrocławiu

Pomóż w utrzymaniu naszego bloga :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to