1. Kaskadia – dla graczy 1- 4 w wieku 10+, reguły są bardzo, w wykonywanej akcji dobieramy kafelek i leżący, po czym dokładamy do swojego zbioru. Dobrze jest, gdy układamy obok siebie te same typy terenów, na koniec gry jest to wysoko punktowane. Najważniejsze są żetony zwierząt, które należy układać, tak aby spełnić cele z kart. Dodatkowo można zbierać szyszki, które pozwalają modyfikować swój ruch, a na koniec gry również przyniosą punkty.
2. Azul – orientalnych wzorów zawrót głowy. Gra dzieli się na dwie części: dobieranie płytek dokładanie ich na planszetce W pierwszej z nich gracze kolejno pobierają wszystkie kafelki jednego koloru z warsztatu (tego sporego, okrągłego żetonu) albo ze środka stołu, następnie układają je w jednym z rzędów po lewej stronie swojej planszy. Wszystkie nadmiarowe znaczniki „spadają” (dolna część planszy) i w konsekwencji będzie strata punktów. Gdy na stole nie pozostanie już żadna płytka, przechodzi się do ich dokładania. Mechanika gry jest banalnie prosta . Rozgrywka kończy się, gdy ktoś zapełni płytkami cały poziomy rząd na swojej mozaice. Wówczas punktują jeszcze ukończone linie oraz kompletne zestawy kafelków jednego koloru.
3. Wsiąść do pociągu – świetna gra dla miłośników podróży po torach i nie tylko. Celem każdego gracza jest budowanie sieci połączeń pomiędzy największymi miastami Europy. Przy czym punktowanie odbywa się za pomocą realizacji biletów (jedna długa trasa i dwie krótkie to minimum). Aby zająć wybraną trasę należy uzbierać odpowiednie karty, a wśród nich joker – różnobarwna lokomotywa. Podczas rozgrywki trzeba być czujnym na „pułapki” Przykładem są promy wymagające konkretnej liczby lokomotyw lub tunele, wprowadzające element niepewności. Do tego dochodzą dworce, dzięki którym możesz użyć linii przeciwnika, aby zrealizować swój bilet.
4. Na skrzydłach – dla miłośników ornitologii i nie tylko. Gracze mają za zadanie zdobywać, zagrywać i używać zdolności kart (a jest ich aż 170!). Ważną akcją jest też gromadzenie i wydawanie żetonów pożywienia oraz figurek jaj, a dużą część zabawy wypełni „wykupywanie kart”. Pierwsza służy do wykładania kart do siedlisk. Druga pozwala zbierać pożywienie, czyli zgarniać żetony zgodnie z wybraną przez nas kością. Trzecia to produkcja jaj, które przechowujemy na kartach wystawionych już ptaków. Czwarta natomiast służy do dobierania nowych kart. Co ważne, wszystkie akcje z wyłączeniem pierwszej pozwalają na uruchomienie zdolności ptaków, które znajdują się w rzędzie danej akcji.
5. Splendor – świetna gra na trenowanie logicznego myślenia. Celem gry jest pozyskanie 15 (lub więcej) punktów. Jeśli zdarzy się remis, wygrywa ten kto zgromadził najmniejszą ilość kart. Każdy ma za zadanie zbierać klejnoty i kupować coraz to lepsze karty i zdobywać aprobatę arystokracji. W grze wyróżniamy 5 zwykłych klejnotów oraz złoto (joker). Za ich pomocą można nabywać karty, płacąc uzbieranymi żetonami. Po wykupieniu karta trafia do naszych zasobów i od tego momentu posiadamy dodatkowe kryształy już na stałe. Oprócz tego karty mogą nam dawać punkty, które są nam bardzo potrzebne do zwycięstwa. W grze są do zdobycia arystokraci, których otrzymujemy jeśli uzbieramy wymaganą ilość klejnotów. W ciągu rozgrywki jest możliwość rezerwacji kart (3 maksymalnie), wówczas otrzymujemy jokera.
Komentarze